Czas

  • 30 min.

Jeśli miałaś już w rękach książkę „Alkaliczne gotowanie przy zielonym stole” to wiesz, że poświęciłyśmy w niej cały rozdział na to, aby pokazać jak gotować z resztek jedzenia, które zostają Ci czasem na dnie garnka, albo w lodówce. Czasem to, co wcześniej chętnie byś wyrzuciła może doskonale nadać się na pyszne bezglutenowe krakersy. Ja jak tylko mam coś, czego zostanie niewiele układam w głowie przepis na kolejny krakers. Na blogu jest ich już kilka, nawet powstał w tym temacie mały e-book do pobrania.

Po upieczeniu krakers najlepiej jest wystudzić (jeśli nie zjesz całego zaraz po wyjęciu go z piekarnika), pokroić na kromki i przechowywać w lodówce w szczelnie zamkniętym pojemniku. Ja swojego nie podpiekałam zbyt mocno, ale na pewno będzie świetnie smakowała jego chrupiąca wersja – jeśli chcesz taką otrzymać to dodaj 10 lub 15 minut do czasu pieczenia.

Błonnik pozostały z marchewki i selera naciowego po wyciskaniu soku doskonale nadaje się do tego, aby wrzucić go do pasztetu. Gdy chcę zrobić taki pasztet to dodaję jeszcze do niego ugotowaną kaszę (może być jaglana, gryczana, albo jakakolwiek inna – taka jaką lubisz) i trochę podduszonej cebulki. Możesz też sypnąć trochę ciecierzycy, albo fasoli – zmiksuj wszystko, przypraw tak jak lubisz, upiecz i ciesz się wspaniałym smakiem.

Jeśli masz ochotę na inne krakersy, to zapraszam:

Krakers owsiany z pestkami słonecznika i chia

Krakers z kaszy gryczanej niepalonej

Krakers warzywny

Krakersy bezglutenowe

Krakersy zmieniające życie

Uwagi

krakersa każdym razem możesz przyprawić inaczej

  • możesz dodać do niego świeże zioła
  • możesz obsypać go obficie: czarnuszką, kminkiem, albo sezamem
  • możesz zamiast mąki dać do niego 2 łyżki ugotowanej kaszy

Składniki

  • odpadki po wyciśnięciu soku z 1 kg marchewki
  • odpadki po wyciśnięciu soki z całego selera naciowego
  • 1 jajko od kury z wolnego wybiegu
  • 1 łyżka mąki owsianej lub gryczanej
  • sól himalajska do smaku
  • świeżo mielony pieprz do smaku
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę

Sposób przygotowania

  1. Piekarnik rozgrzewamy do 180°C. Wszystkie składniki mieszamy dokładnie w misce.
  2. Dużą blachę do pieczenia z piekarnika wykładamy papierem, który bardzo delikatnie smarujemy olejem kokosowym. Na blaszce równomiernie rozkładamy masę na krakers.
  3. Pieczemy przez 20 minut z jednej strony. Po tym czasie przekładamy krakers szybkim ruchem na drugą stronę i ściągamy papier. Dopiekamy 10-15 minut lub dłużej jeśli chcemy aby krakers był chrupiący.