Czas

  • 10 min.

Nie piję kawy i kiedy czuję spadek energii przyrządzam zielone koktajle. Są odświeżające i stawiają na nogi bardzo szybko. Czasem dodaję do nich ciemne zielone liście (takie jak jarmuż), a czasem sałatę rzymską. Zielone liście zawierają dużo chlorofilu, którego cząstki są bardzo podobne do cząsteczek hemu, występujących w ludzkiej krwi.

Zielone liście są zazwyczaj najbardziej pożywną częścią rośliny. Pamiętajmy jednak, aby przygotowując koktajle, każdego dnia używać różnorodnych roślin. Jeśli jemy ciągle rośliny jednego gatunku, to alkaloidy (zasadowe związki chemiczne zawierające azot) tego samego typu kumulują się w organizmie i powodują niepożądane objawy zatrucia.

Im bardziej różnorodnych roślin używamy, tym szersze jest spektrum składników odżywczych, jakie otrzyma organizm. Przedstawiam listę kilku wybranych jadalnych roślin zielonych jakie dodaję do koktajli: rukola, nać buraka, jarmuż, szczaw, pokrzywa, zielona sałata (różne odmiany), roszpunka, nać rzodkiewki, kapusta pekińska, szpinak, młoda trawa pszeniczna.

Składniki

  • 1 awokado
  • 2 liście jarmużu
  • 2 banany
  • 1 litr wody lub soku z brzozy (można dać trochę więcej niż 1l)

Sposób przygotowania

  1. Wszystkie składniki myjemy bardzo dokładnie.
  2. Awokado (miąższ), banany i liście jarmużu bez łodyżek miksujemy bardzo dokładnie.
  3. Wodę lub sok brzozowy dodajemy na samym końcu.
  4. Gotowy koktajl rozlewamy do szklanek.