Czas

  • 15 min.

Szparagi mają mało kalorii i dużo właściwości odżywczych. Pyszne, zielone – trochę ostrzejsze w smaku, białe – delikatne i doskonale nadające się na wspaniałą zupę krem. Zapraszam na danie szybkie w przygotowaniu, pełne aromatu kolendry i sezamu. Jak zawsze podkreślam – w prostocie siła, dlatego użyjcie do tej receptury składników najwyższej jakości.

Szparagi mają ogrom zalet: zawierają kwas foliowy, dlatego będą dobrym pokarmem dla kobiet ciężarnych, łagodzą objawy napięcia przedmiesiączkowego, są naprawdę niskokaloryczne, więc spokojnie można brać dokładkę bez obawy o linię. Zawierają witaminy A, C, E i beta karoten, oraz wapń, fosfor i potas, a obecność błonnika i inuliny wspomaga perystaltykę jelit.

Szparagi są warzywem bardzo cennym, dlatego zajadajmy je jak najczęściej, tym bardziej, że sezon na nie jest bardzo krótki.

Uwaga

  • kupując szparagi wybieramy jędrne i twarde pędy, zwiędnięte będą miały gorszy smak
  • opcjonalnie do dania można dodać szczyptę posiekanego, suszonego chilli

Składniki

  • pęczek zielonych szparagów umytych, z odłamanymi zdrewniałymi końcówkami
  • łyżka oleju kokosowego bezzapachowego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka ziaren sezamu niełuskanego
  • kilka gałązek świeżej kolendry
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz

Sposób przygotowania

  1. Na patelni rozgrzewam olej kokosowy.
  2. Dodaję przeciśnięty przez praskę, albo drobno posiekany czosnek, sezam oraz chilli i smażę przez krótką chwilę.
  3. Następnie dodaję pokrojone na ok 3-4 cm kawałki szparagi i smażę przez około 2-3 minuty na dużym ogniu.
  4. Pod koniec smażenia do szparagów dodaję posiekaną kolendrę oraz sok z cytryny.
  5. Na koniec oprószam danie solą i świeżo zmielonym pieprzem.