Czas

  • 20 min + chłodzenie całą noc.

Ciasta witariańskie goszczą u nas zbyt rzadko. Sama nie wiem dlaczego, ponieważ już w trakcie miksowania wyjadamy je prosto z kielicha blendera. Są niesamowicie proste – blendujemy kilka zdrowych, surowych składników i w zasadzie ciasto jest gotowe. Można ułożyć je w blaszce, albo ulepić małe trufelki, które obtoczymy orzechami lub wiórkami kokosowymi. Ja bardzo lubię dodatek sezamu niełuskanego – cudnie komponuje się ze słodyczą daktyli i bananów.

Do zrobienia tego ciasta zainspirowała mnie Marysia pytając: co robię z mąki kokosowej, do czego jej używam? Nie lubię za bardzo tej mąki – używałam jej do pieczenia bardzo rzadko – zazwyczaj dodawałam zbyt mało płynu (a mąka ta płyn bardzo lubi) i wypieki wychodziły mi zbyt suche. Czasem sypnęłam odrobinę do placków bananowo-jaglanych i tu faktycznie sprawdziła się idealnie.

Tym razem postanowiłam przygotować ciasto witariańskie, zupełnie surowe – oparte na bardzo prostych składnikach. Dodatek mąki kokosowej był strzałem w dziesiątkę. Ciasto stało się dzięki niej bardzo plastyczne i łatwo udało mi się uformować pożądany kształt.
Więc jeśli w Twoich szafkach zalega zapas mąki kokosowej to zachęcam, abyś wypróbował jak smakuje w surowych ciastach.

Poniżej znajdziecie inne przepisy witariańskie znajdujące się na blogu:

Uwaga

  • ciasto można zrobić w 4 małych tarteletkach, albo w średniej tortownicy
  • blaszki przed włożeniem ciasta warto delikatnie wysmarować olejem kokosowym
  • do przygotowania spodu można dodać 1 łyżkę oleju kokosowego

Spód

  • 1 banan
  • 1 szklanka daktyli namoczona na 3 godziny w 3/4 szklanki mleka roślinnego (miksujemy razem z mlekiem)
  • 1/2 szklanki mąki kokosowej

Masa

  • 3 banany
  • 200g nerkowców namoczonych w 3/4 szklanki mleka roślinnego (miksujemy razem z mlekiem)
  • sok z 1/2 cytryny (lub więcej)
  • 3-4 łyżki mąki kokosowej

Sposób przygotowania

  1. Osobno miksujemy składniki na masę i na spód. W blaszce układamy spód, potem masę i delikatnie rozkładamy drugą część ciasta ze spodu.
  2. Zostawiamy na kilka godzin w lodówce. Podajemy udekorowane owocami lub miętą.

Przestań odżywiać się szkodliwą i bezwartościową żywnością i zacznij jeść pyszne, surowe produkty które pełne są korzystnych dla Ciebie składników.