Czas

  • 30 min.

Awokado, czyli zielone masło jak mówią moje dzieci, jest na naszym stole bardzo częstym gościem. Zjadamy je w formie pasty z kawałkami warzyw, lub z chlebem. Pasta ta ma wiele zastosowań: może być dodatkiem do makaronu lub po dodaniu odrobiny oliwy, stanowić zdrowy i pyszny sos do sałaty. Skusicie się?

Awokado jest doskonałym źródłem kwasu oleinowego, który korzystnie wpływa na stan układu sercowo-naczyniowego. Odznacza się obfitością fitoskładników, takich jak polifenole i flawonoidy, które posiadają właściwości przeciwzapalne. Ma dużo witaminy E niezbędnej dla zdrowej skóry, oraz witaminy C i A, zawiera też kwas foliowy, więc kobiety w ciąży powinny ten piękny, zielony owoc włączyć do swojej diety. Duża zawartość rozpuszczalnego błonnika w awokado pomaga zapobiegać skokom poziomu cukru we krwi.
U nas w domu awokado jest składnikiem zielonych koktajli, których konsystencja dzięki niemu jest bardziej kremowa.

W sklepach znajdziecie awokado, które jest bardzo twarde, dlatego włóżcie je na 2 dni w towarzystwie jabłek do papierowej torebki. Zmięknie i będzie gotowe do użycia.

Składniki

  • 1 dorodne awokado – ważne, aby było dojrzałe, ale bez czarnych plam na skórce
  • 1 mały pęczek natki pietruszki – umyty i osuszony
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka syropu klonowego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • sól
  • świeżo mielony pieprz

Sposób przygotowania

Wszystkie składniki zmiksuj na gładką pastę. Dopraw solą i pieprzem. Smacznego.